Tydzień Matematyki w naszej szkole

Od 14 do 21 marca 2024 roku obchodziliśmy w naszej szkole Tydzień Matematyki. Możliwości nauk matematycznych mają ogromne znaczenie dla nowych wyzwań w dziedzinach takich jak sztuczna inteligencja, zmiany klimatyczne, energetyka. Matematyka obecna jest wszędzie w nauce i technologii, w wielu dziedzinach, którymi się zajmujemy: muzyce, sztuce, grach strategicznych, smartfonach. Obchodząc Międzynarodowy Dzień Matematyki 14 marca nie można zapomnieć o liczbie Pi. Datę święta wybrano na 14 marca z powodu skojarzenia z pierwszymi cyframi rozszerzenia dziesiętnego liczby pi, jako że data „14 marca” zapisywana jest w USA jako „3.14”. Liczba π to stała matematyczna, która ma zastosowanie w wielu działach matematyki i fizyki.

Matematyka zwana królową nauk nie musi kojarzyć się tylko z trudnymi obliczeniami. Dobrą metodą by polubić matematykę są różnego rodzaju zabawy, łamigłówki, które nie tylko ćwiczą umysł, uczą logicznego myślenia, ale są fajną rozrywką. Dlatego też w naszej szkole klasy młodsze wykonały piękne kolorowanki z liczbą Pi. Wspólne świętowanie uczniowie klas starszych rozpoczęli od obejrzenia prezentacji multimedialnej o liczbie Pi. Klasy 4 i 5 rozwiązały zadania z kodowaniem oraz pokolorowały liczbę Pi przestawioną w postaci spirali. Klasy 6 i 7 rozszyfrowały hasło „Ludolfina to liczba PI” oraz przeanalizowały 100 cyfr rozwinięcia dziesiętnego liczby Pi. Uczniowie obliczyli częstość występowania poszczególnych cyfr oraz wykonali diagram słupkowy swoich wyników. Wszyscy pracowali z ogromnym zaangażowaniem. Na korytarzu wykonaliśmy gazetkę z informacjami o liczbie Pi oraz wystawę prac uczniów. Zakończeniem tygodnia matematyki był udział 8 uczniów naszej szkoły w Międzynarodowym Konkursie „Kangur Matematyczny”.

Tydzień Matematyki został stworzony po to, by dać uczniom trochę odmiany w nauce matematyki. Udział w zabawach matematycznych miał na celu pokazanie, że matematyka może być przyjemna i dawać radość.

Organizatorki

Skip to content