Podsumowanie projektu „Klasa w terenie”

W bieżącym roku szkolnym klasa I wzięła udział w innowacji pedagogicznej, czyli w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Klasa w terenie”.

Celem projektu było:

  • poszerzanie wiedzy i umiejętności o otaczającym świecie,
  • rozbudzanie w podopiecznych zainteresowań historią regionu i miejsca zamieszkania,
  • kształtowanie postawy szacunku wobec innych,
  • rozwijanie umiejętności poszukiwań i wykorzystania zdobytych informacji oraz wyrabianie odpowiedzialności za powierzone zadania,
  • integracja zespołu klasowego oraz rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • nauka poprzez zabawę.

Zamysłem pomysłodawczyń tego przedsięwzięcia jest promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu. Ewelina Łojewska i Anna Cebula w bardzo przystępnym i zachęcającym formacie, zjednały sobie wielu nauczycieli i uczniów by wyjść poza budynek szkoły. Wszystko po to, aby promować najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie, angażującą różne zmysły. Projekt trwał od 1 października 2023 roku do maja 2024 roku. Nauczyciel wspólnie z klasą realizował powierzone zadania projektowe.

Był to wspaniały okres, w którym uczniowie mieli czas na zabawy integracyjne na świeżym powietrzu. Odbyły się również lekcje plastyki w terenie, gdzie dzieci mogły wykazać się inwencją twórczą układając prace plastyczne z darów natury. Uczniowie obserwowali też chmury i stworzyli mapę chmur. Wyjechaliśmy też w ciekawe miejsce, czyli do Majalandu, gdzie w niezwykle aktywny sposób spędziliśmy radosne chwile pełne emocji.

Jesienne barwy dały możliwość wykonania zadania, jakim był labirynt kolorów.

Powitaliśmy wiosnę poprzez zasadzenie bratków w donice przed szkołą. Wszyscy uczniowie z wielkim zaangażowaniem podjęli ten wysiłek. Wykonaliśmy też w ramach tego zadania palmy wielkanocne oraz obserwowaliśmy pierwsze murarki w ich pracy wśród kwiatów.

Wszystkie aktywności bardzo podobały się dzieciom, a pogoda sprzyjała. Można w takim razie zameldować wykonanie zadań z projektu zgodnie z jego regulaminem.

Koordynator projektu w szkole
Agata Grądziel

Skip to content