Programy edukacyjne w klasie pierwszej

Uczniowie klasy 1 w tym roku szkolnym realizowali programy edukacyjne: „Kubusiowi Przyjaciele Natury” oraz „Akademia Bezpiecznego Puchatka”.
Program „Kubusiowi Przyjaciele Natury” miał na celu:

  • kształtowanie postawy proekologicznej u dzieci,
  • rozwijanie wiedzy o ochronie środowiska,
  • promowanie zdrowego stylu życia i kontaktu z naturą,
  • zachęcanie do segregacji odpadów i oszczędzania zasobów naturalnych.

W ramach programu dzieci omawiały tematy związane z ekologią, recyklingiem i ochroną przyrody. W zajęciach plastycznych wykorzystywały surowce wtórne. Dzieci zwiększyły swoją świadomość ekologiczną, nauczyły się podstawowych zasad segregacji odpadów, aktywnie angażowały się w działania proekologiczne.

Program „Akademia Bezpiecznego Puchatka” miał na celu:

  • kształtowanie postawy odpowiedzialności i bezpieczeństwa u dzieci,
  • rozwijanie wiedzy o zasadach ruchu drogowego,
  • promowanie zasad bezpiecznego zachowania w różnych sytuacjach życiowych,
  • uczenie dzieci, jak unikać zagrożeń i reagować w sytuacjach awaryjnych.

W ramach programu dzieci omawiały zasady bezpieczeństwa na drodze, w domu, w szkole, w Internecie. Uczestniczyły w ćwiczeniach z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej oraz w spotkaniach z policją dotyczących bezpieczeństwa.

Dzięki udziałowi w programie:

  • dzieci zwiększyły swoją świadomość w zakresie bezpieczeństwa,
  • nauczyły się podstawowych zasad ruchu drogowego,
  • zdobyły wiedzę na temat reagowania w sytuacjach niebezpiecznych,
  • aktywnie angażowały się w działania promujące bezpieczeństwo,
  • stosowały zdobyte umiejętności w praktyce.

Program „Akademia Bezpiecznego Puchatka” spotkał się z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem dzieci. Dzięki różnorodnym formom zajęć uczestnicy zdobyli cenną wiedzę, którą będą mogli wykorzystać w codziennym życiu.

Działania podjęte w ramach obu programów miały pozytywny wpływ na świadomość bezpieczeństwa i ekologii w społeczności placówki. W przyszłości planujemy kontynuację działań edukacyjnych w tym zakresie.

Beata Strachota

 

Przejdź do treści